جمکرانی ها

  • ۰
  • ۰

نقص عقل زنان


در برخی از جملات نامه ی 31 نهج البلاغه(وصیت حضرت امیر(ع) به فرزندش) جملاتی از امام می بینیم که در وصف زن می فرمایند عقل ناقصی دارند و این جمله ی امام علامت سوال بزرگی را در ذهن انسان ایجاد می کند که:

آیا مفهوم این بخش از خطبه زن ستیزی است؟
آیت الله مکارم شیرازی در شرح این کلام حضرت اینگونه پاسخ می دهند:
"هر گاه ما به شان ورود این خطبه ها و مسائل تاریخی مقارن آن بنگریم خواهیم دانست که این تعبیرات هرگز درباره ی همه ی زنان نیست، بلکه اشاره به گروه خاصّی دارد که سرچشمه ی مفاسدی در درون خانواده یا داخل اجتماع می شدند. مخصوصا با توجّه به اینکه بخشی از سخنان مولا علی در این باره بعد از جنگ جمل بیان شده است.
سردمدار جنگ جمل ، همان جنگی که بنا به روایتی 17000 قربانی از مسلمانان گرفت زن بود که آتش افروز یا یکی از آتش افروزان اصلی جنگ هم بود."
سپس با بیان آیه ی قرآن کریم که می فرماید هن لباس لکم می فرمایند چگونه ممکن است که وقتی همه ی زنان ناقص العقل هستند زینت برای مردان و حتی مایه آرامش آنان باشند و فرض ناقص العقل بودن زنان را رد می کنند و منظور حضرت را در برخی زنان مخصوص می دانند.


یک شعر زیبا تقدیم به دوستان اهل بیت اگر حالتون منقلب شد یاد ما هم باشید التماس دعا 

یاد تو باشم  درد هایم کمتر می شود 

بی یاد تو  هر زخم، بدتر می شود 

کربلایت جان ما را  برده اندر قتله گاه
در نهایت یاد تو ، آن عشق برتر می شود 

کف العباس و حرم یا خیمه گاه
نمی فهمم کدامین  با بهشت رب برابر می شود 

ایستادن کنار آن حریمت آرزوست 
عشق تو در جان ما آخر سراسر می شود 

می شود شعرت بگفت و روضه ات آخر نخواند 
ابتدایش روضه ام با نام اکبر می شود 

یک بدن روی زمین آخر چرا 
یک پدر در میان تکه ها باشد میسر می شود ؟

یک پسر اینجا و آنجا دیگری 
منقلب شاید پدر در نعش اکبر می شود 

وقتایی که میرم خیابون وقتی یه خانم محجبه می بینم خیییلی خوشحال می شم...آخه لازم نیست گردنمو 270 درجه بچرخونم یا راهمو کج کنم...راحت راهمو میگیرم و میرم؛اما فقط یه وقتایی اینجوریه...در اکثر موارد باید کلا راهمو عوض کنم...چون اگه بخوای به خانمی که از روبه رو میاد نگاه نکنی مجبوری به پایین یا بالا نگاه کنی و اگه بخوای به پایین نگاه کنی چشمت میفته به یه ساپورت که از توری نازک تره! و اگه بخوای به بالا نگاه کنی چشمت دیگه جایی رو نمی بینه چون با این کلیپس ها همه چی به خاموشی مطلق میره!پس برای این که از گزند آسیب های مادی و معنوی در امان بمونی مجبوری راهتو عوض کنی... تازه مهم تر اینکه این اجبار برای کج کردن راه در یه جامعه ی اسلامی در حد یک فاجعه است... اما دلیلش چیه؟؟چرا وضع حجاب اینجوری شده؟؟...دلایلی که من به ذهنم میرسه:

قطعا مهمترین عامل این مشکلات همان تهاجم فرهنگی است که بعد از 8سال دفاع مقدس بر ما تحمیل شد و افراد معلوم الحالی که در زمان اجباری شدن حجاب زخم خوردند و در این زمان این زخم کهنه باز شد و شدند طلایه دار بی حجابی در داخل کشور و پس از سالها غفلت مسئولین و بی توجهی به فرمایشات امام خامنه ای باعث شد که امروز شاهد این وضع اسفناک باشیم...اما راه حل چیست؟؟...حال چه می توان کرد؟؟...راه هایی که من به ذهنم میرسه:

اولاطبق گفته های بزرگان دینی و مقام معظم رهبری بی شک یکی از بهترین راه حل ها تذکر لسانی است،این که فرد بدحجاب بشنود که که افراد جامعه از پوشش او راضی نیستند به شدت تاثیر گذار خواهد بود.اما تصور غلط از این موضوع آن است که وقتی می گوییم تذکر لسانی اکثرا در ذهنشان پسری محجوب را فرض می کنند که در مقابل چند دختر بد حجاب ایستاده و  به آن ها تذکر می دهد و آن ها هم با نیش خند از کنارش عبور می کنند؛این در حالی است که در این موارد وظیفه ی اصلی بر گردن خانم های با حجاب و معتقد جامعه است که با هم جنس خود صحبت کنند و او را تذکر دهند...آری فرماندهان این جنگ بی شک خواهران هستند
دوما بیشرین تاثیر را در هر جامعه ای فرهنگ و فرهنگ سازی دارد،چرا که اکثر افراد بد حجاب در جامعه ی ما تحت تاثیر فرهنگ های تهاجمی قرار گرفته اند و برای عقب نماندن از مد و چشم و هم چشمی مجبور(تاکید می کنم)مجبور شده اند این نوع حجاب را انتخاب کنند و الا آنها هم به حجاب و عفاف زن مسلمان اعتقاد دارند ولی فرهنگ(بی فرهنگی)جامعه آنها را به این وادی سوق داده است و اگر ما فرهنگ جامعه را تسفیه کنیم قطعا معاندین این مقوله((همان هایی در زیر نام فاطمه(س) آشکارا از چهره بی حجاب خود عکس می گیرند و اسمش را هم می گذارند"آزادی های یواشکی"...بروند به همان جهنمی که رئیس جمهور برای منتقدانش خواسته بود!)به عقب رانده خواهند شد

http://axgig.com/images/13261563717285309622.jpg


پی نگاشت:این را می نویسم محض اطلاع خوهران با حجاب؛حجاب اصیل را انتخاب کنید:


از چیزی که قرار بود اندام را بپوشاند، چیزی درست کردند که اندام را نمایش دهد!

http://s3.picofile.com/file/7408225478/1pvbnmkwezkkltufs68.jpg
http://s3.picofile.com/file/7408226127/ofqpqvom0hd6im5f34sf.jpg
و مایه ی تعجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


یکی مسائل و مباحث مهم روز و دوران ما بحث پیرامون جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی است که اولین بار در دهه ی 70 توسط امام خامنه ای مطرح گردید و ایشان از الفاظی مثل شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم استفاده نمودند تا بدین وسیله تشدید روز افزون این امر را به گوش مردم و مسئولین برسانند و هوشیاری مردم را نسبت به این موضوع افزایش دهند و در آخرین قدم نیز ایشان با مطرح کردن مبحث سبک زندگی اسلامی راهبرد کل»ی مقابله با جنگ نرم را به گونه ای بسیار ظریف بیان نمودند.

ایشان بارها در سخنرانی ها و جملات خود فرموده اند که راه مبارزه با کار ضد فرهنگی، کار فرهنگی است و در این زمینه فرمودند: نبرد فرهنگی را با مقابله‌ی به‌مثل می‌شود پاسخ داد. کار فرهنگی و هجوم فرهنگی را با تفنگ نمی‌شود جواب داد. تفنگ او، قلم است. این را می‌گوییم، تا مسؤولان فرهنگ کشور و کارگزاران امور فرهنگی در هر سطحی و شما فرهنگیان عزیز - اعم از معلم و دانشجو و روحانی و طلبه و مدرّستان، تا دانش‌آموزتان و تا کسانی که در بیرونِ این نظام آموزشی کشور مشغول کارند - احساس کنید که امروز، سربازِ این قضیه شمایید و بدانید که چگونه دفاع خواهید کرد و چه کاری انجام خواهید داد.( دیدار با گروه کثیری از فرهنگیان کشور و جمعی از کارگران ۱۳۶۹/۰۲/۱۲)

اما اولین قدم در برخورد با جنگ فرهنگی دشمن باید شناخت راهبرد های دشمن و یافتن راهبرد متقابل در سپاه خودی می تواند باشد. فرماندهی سپاه دشمن را قطعا شیطان بر عهده دارد و بر طبق آیات قرآن ولی کفار شیطان است و خط دهنده ی اصلی این جنگ فرهنگی کسی نیست جز شیطان رجیم، لذا باید اول از همه شیطان شناسی و شناخت راهبرده ای او را در جنگ فرهنگی در دستور کار خود قرار دهیم.

قطعا و حتما مهمترین اطلاعات در این زمینه را قرآن کریم در اختیار ما قرار خواهد داد. با گردشی سطحی در آیات قرآن کریم دو راهبرد کلی شیطان را در دو آیه ی قرآن میابیم که به شرح زیر است:


ابو سعید خدرى از رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله روایت کرده که فرمود: مهدى علیه السّلام در بین امت من خواهد بود و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد آن طور که پر از ظلم و ستم شده باشد و آسمان نظیر زمان حضرت آدم‏ علیه السّلام باران مى‏بارد و زمین برکت خود را خارج میکند، امت من در زمان آن حضرت طورى زندگى میکند که قبل از آن هرگز آن طور زندگى نکرده باشد. نیز ابو سعید خدرى از رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله روایت کرده که فرمود: شما را مژده میدهم بمهدى علیه السّلام که در زمان انقلاب و اختلاف امت من ظهور میکند و زمین را پر از عدل و داد میکند آن طور که پر از جور و ستم شده باشد، ساکنین آسمان از او راضى هستند و مال را بطور صحیح تقسیم میکند گفتیم: صحیح کدام است؟ فرمود: بطور مساوى در بین مردم، خدا دل امت محمّد صلى اللَّه علیه و آله را مستغنى خواهد کرد و عدالت آن حضرت شامل حال امت محمّد صلى اللَّه علیه و آله خواهد شد.

منادى را مأمور میکند تا ندا کند: چه کسى احتیاج دارد؟ کسى اظهار حاجت نمیکند جز یک نفر، حضرت باو میگوید: برو نزد خازن و بگو: مهدى میگوید: مالى بمن عطا کن خازن گوید بگیر و دامن او را پر میکند آنگاه میگوید: تو شجاعترین امت محمّدى، بعد از آن آن مال را بر میگرداند ولى خازن قبول نمیکند و میگوید: ما چیزى را که بخشیدیم پس نخواهیم گرفت.

فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 157


همیشه جالبترین افرادی را که در جامعه مشاهده می کنم کسانی هستند که به باورهایی اعتقاد دارند، که هرگز به آن ها عمل نمی کنند؛مثلا اگر از آن ها سوال کنید که آیا مسلمان هستید پاسخشان مثبت است ولی اگر بپرسی پس چرا نماز نمی خوانی؟میگویند:نمی دانم! یا چرا روزه نمی گیری؟ یا چرا حجابت را رعایت نمی کنی؟کماکان پاسخشان این است که:نمی دانم!.در اصل این افراد "نمی خواهند بدانند"،چون اگر بدانند باید به دانسته های خود عمل کننند:باید نماز بخوانند،روزه بگیرند،به نامحرم نگاه نکنند و...ولی وقتی فکر نکنند و ندانند،کیفشان کوک تر است و عیش شان نوش تر...

اما دسته ی دیگری هم هستند که نمی خواهند بگویند "نمی دانم"بنابراین پس از چند ساعت بحث و جدل با خودشان به این نتیجه میرسند که"دلت پاک باشد"(همان نظریه ی نخ نما و چرند).حال اگر از آن ها بپرسی چرا نماز نمی خوانی؟چرا روزه نمی گیری؟یا چرا حجاب نداری؟ می گویند:((کجای قران آمده نماز بخون؟ کجاش اومده روزه بگیر؟ دلت پاک باشه بابا!))و اگر ازشان بپرسی کجای قرآن آمده دلت پاک باشد؟می گویند:هزارجا!!!...حال سوال را واضح تر می پرسم:آیا کسی که در روز عاشورا سخنان و مصائب اباعبدالله را به سخره می گیرد دلش پاک است؟؟
اگر جواب دوستان بله است که اندر جهل مرکب ابدالدهر بمانند
اما اگر خیر است پس چرا ادعای دوستی خدا را داریم و دستوراتش در قران را به سخره می گیریم؟به این دوستان پیشنهاد می کنم که بیدار شوید که همی خفته نمانید.والسلام

http://media3.afsaran.ir/sip3J2J7_443.jpg


....................................................
پی نگاشت:
حتی دوستان مورد بالا هم خلیفه ی خدا در زمین اند....آری،همه ی انسان امپراطورند.....امپراطوری از
طرف خدا در زمین.....امپراطوری که باید به آخرین سلاحش روی آورد:((...وسلاحه البکاء))....سلاح بکاء برای توبه و در مقابل لشگر گناه...


جابر از امام محمّد باقر علیه السّلام روایت کرده که فرمود: مهدى علیه السّلام در مکه موقع عشاء ظهور میکند و بیرق و پیراهن و شمشیر رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله با او خواهد بود و علامتهاى و نور و بیانى با آن حضرت میباشد، پس از آنکه نماز عشاء را میخواند با صداى بلند میگوید: ایها الناس من شما را بیاد خدا مى‏آورم و آن موقعى را که در مقابل او قرار میگیرید خاطرنشان شما میکنم زیرا که خداى تعالى اتمام حجت کرده و انبیاء و کتاب فرستاده تا شما را امر کند که براى او چیزى را شریک قرار ندهید و اطاعت و فرمان او و پیغمبرش را محافظت کنید و آنچه را قرآن احیاء کرده احیاء کنید و آنچه را که قرآن از بین برده از بین ببرید و (طریق) هدایت را یارى کنید و براى تقوا و پرهیزگارى ناصر و معین باشید، زیرا که فناء دنیا نزدیک است من شما را بسوى خدا و رسول او دعوت میکنم تا به کتاب خدا عمل کنید و باطل را نابود کرده‏ سنت و شریعت را احیاء نمائید.
پس با سیصد و سیزده نفر که تعداد اهل بدر بدون اینکه از یک دیگر وعده بگیرند نظیر یک قطعه ابر پائیز ظهور میکند، در شب خائف و ترسان و در روز چون شیرند، پس خدا (بوسیله او) زمین حجاز را فتح میکند و افرادى را که از بنى هاشم در زندانند نجات میدهد و بیرق‏هاى سیاه در کوفه وارد میشوند و لشکرهائى براى بیعت با مهدى علیه السّلام باطراف عالم میفرستند، جور و اهل آن را از بین میبرد و شهرها براى او معتدل خواهند بود و خدا قسطنطنیه را به دست او افتتاح میکند.
 
                                                                                                                                 فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 48


عاشق امام زمان صلوات الله علیه او را لااقل در خواب می بیند اگر در بیداری نبیند .

آیت الله بهجت رضوان الله علیه

زمزم عرفان ۱۵۳


حَدَّثَنَا عَبْد اللَّهِ حَدَّثَنِی نَصْرُ بْنُ عَلِیٍّ الْأَزْدِیُّ أَخْبَرَنِی عَلِیُّ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ حَدَّثَنِی أَخِی مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ حُسَیْنٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ أَخَذَ بِیَدِ حَسَنٍ وَحُسَیْنٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمَا فَقَالَ مَنْ أَحَبَّنِی وَأَحَبَّ هَذَیْنِ وَأَبَاهُمَا وَأُمَّهُمَا کَانَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ

                                                                                                                                           مسند احمد / جزء 2 / حدیث ۵۴۳

ترجمه : روزی رسول خدا (ص) دست حسن و حسین را گرفته بود و فرمود : مکسی که من و این دو و پدر و مادر این دو را دوست بدارد روز قیامت با من در درجه ی من خواهد بود .


لازم به ذکر است که مسند احمد حنبل یکی از مهمترین کتب برادران اهل سنّت می باشد


روایت بسیار جالبی در کتاب اصول کافی هست که بیان می کند حضرت رسول (ص) هزار حرف را به علی بن ابی طالب(ع) آموخت که از هر حرف هزار حرف دیگر باز میگردد . منظور از این حروف همان علمی است که در روایات دیگر نیز به آن اشاره شده است . امّا نکته جالب در این زمینه این است که امام صادق(ع) می فرماید : تنها دو حرف از این حروف شناخته می شود نه بیشتر حتی الساعه .

حال باید دید منظور از ساعه در این روایت چیست؟

  • ۹۵/۰۴/۰۹
  • مسعود میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی